atpūtas vietas

atpūtas vietas

atpūtas vietas

Labākās vietas, kur atpūsties Latvijā, izmantojot Agoda rezervēšanas servisu!

7 dažādi atpūtas veidi (jo jums dzīvē nepieciešams vairāk atpūtas)

Mēs visi esam bijuši šādā situācijā: sabrukuši uz dīvāna vai ielīduši gultā vakariņu laikā pēc garas dienas vai nedēļas. Jūs esat vairāk nekā noguris un tu jūties izsmelts.


Šīs emocijas bieži rodas nākamajā rītā. Tu esi gulējis, bet neesi nomodā un Jums ir nepieciešama atpūta.

Kāpēc nav pietiekami gulēts?

# Kad esam noguruši, mēs parasti cenšamies to kompensēt ar vairāk guļot. Tas padara acīmredzamu to, ka galu galā lielākā daļa no mums katru nakti nesaņem vajadzīgās septiņas līdz deviņas stundas miega. Bet ko darīt, ja jūs joprojām jūtaties noguris pat pēc papildu miega?


# Dakters Miegs uzskata, ka miegs nav vienīgais atpūtas veids, kas mums nepieciešams. Savā populārajā prezentācijā viņs apgalvo, ka ir septiņi dažādi atpūtas veidi, kurus nevar sasniegt tikai guļot. "Atpūta ir visvairāk nepietiekami izmantotā, bez tabletēm, drošākā un ?efektīvākā alternatīvā medicīna, kas mums ir pieejama," viņa saka.

# Kāpēc par prioritāti savā dzīvē vajadzētu nolikt atpūtu?

Mēs visi esam spējīgi strādāt paši līdz spēku izsīkumam, lai sasniegtu mērķi vai pabeigtu darbu, taču tam nevajadzētu būt ilgtermiņa plānam. Jūsu prāts, tāpat kā muskuļi, pēc ilgstošas slodzes kļūst izsmelts. Pētnieki dažādos pētījumos atklāja, ka paškontroles īstenošanai bija nepieciešams daudz glikozes. Tas ir, pēc garīga darba jums ir jāveic fiziskas piepūle - sports.


Jūsu smadzenes nav radītas bezgalīgi produktīvām darbībām. Patiesībā smadzenes darbojas vislabāk, ja tām ir atļauts pārmaiņus mainīt uzmanības brīžus un nekoncentrēšanās periodus - relaxings. Tas ir tāpēc, ka smadzenes var apkopot atmiņas, kristalizēt mācīšanos un koncentrēties uz problēmu risināšanu atpūtas, rotaļu un relaksācijas brīžos. Koncentrēta uzmanība patērē aptuveni 5% no ķermeņa enerģijas, savukārt atpūta — tehniski pazīstama kā noklusējuma režīma tīkls (DMN) — patērē aptuveni 20%.


Lai gan tas var šķist paradoksāli, atpūta padara jūs produktīvāku. Savā grāmatā konsultants un pētnieks Zinātnieks Pēcis pēta līdzsvaru starp darbu un atpūtu. Viņš norāda:

"Atpūta nav izvēles pārdomas. Darbs un atpūta ir abpusēji izdevīgi. Tie ir līdzīgi atsevišķām viļņa daļām. Augstais nevar pastāvēt bez zemā. Jo labāk gulēsi, jo labāk strādāsi."

Šo pāreju BetterUp dēvē par iekšējo darbu, un tā ir neatņemama sastāvdaļa tam, kā mēs atbalstām mūsu komandas labklājību, produktivitāti un izaugsmi. Ja uzņēmumi neuzsver iekšējo darbu un atpūtu, to darbinieki ir neaizsargāti pret stagnāciju, izdegšanu un lielu mainību.

Septiņas relaksācijas formas un kā tās iegūt!

# Atvēlēt laiku miegam ir pietiekami grūti; kā jūs plānojat atvēlēt laiku septiņiem atšķirīgajiem nepieciešamajiem relaksācijas veidiem? Šeit ir sniegta informācija par Daltona un vairākiem Smita atpūtas veidiem un to, kā tos iekļaut savā dzīvē.

Atpūta iztēlei

Jūs, iespējams, esat bijis radoši izsmelts, ja kādreiz ir šķitis, ka jums ir beigušās labas idejas. Lielākā daļa cilvēku to dēvē par neiedvesmu vai radošu "bloku". Un, ja esat tur bijis, jūs zināt, ka ne vienmēr izdodas tikt galā. Cilvēki ir īpaši neaizsargāti pret to, ja viņu nodarbošanās pārklājas ar nodarbošanos ar to, kas viņiem patīk, jo kā vienīgais ekonomiskās nedrošības risinājums ir parādījusies "sānu ekonomika".


Radošas atpūtas metodes:

Dodieties ārā un izbaudiet dabu. Dodieties pastaigā pa parku, gar pludmali vai kāpienā.

Dariet kaut ko tīri izklaidējošu. Ko jūs radītu, ja jums tas nebūtu jāpārdod vai jādalās?

Iegremdējieties citu darbā.

Garīgā atpūta

Vai jūtaties apjucis, nomākts vai nespējat koncentrēties? Jums, iespējams, ir nepieciešama garīga atpūta. Kad esat garīgi noguris, jums var rasties "smadzeņu migla" vai sajūta, ka katrai darbībai ir nepieciešams divreiz vairāk pūļu.


Garīgā atpūta palīdz jums atrauties no kognitīvajām prasībām un ļauj jūsu smadzenēm iekļūt noklusējuma režīma tīklā. Šis relaksācijas veids var būt īpaši izdevīgs cilvēkiem, kuri nodarbojas ar informāciju vai pavada daudz laika pie datora.

Dienas laikā ieturiet īsas pauzes, lai iegūtu garīgu atpūtu. Iestatiet taimeri, lai atgādinātu sev veikt dažas dziļas elpas un attālināties.

Atbrīvojieties no prāta, pierakstot savas idejas piezīmju grāmatiņā vai dienasgrāmatā.

Dodiet sev vairāk laika, lai atslēgtos. Stundu pirms nakts nolieciet elektroniku un atvaļinājuma sākumā vai beigās veltiet sev vēl vienu vai divas dienas, lai atpūstos.

Fiziskā atpūta

Parasti visvienkāršāk ir atpazīt, ja jums trūkst fiziskās atpūtas – jūsu ķermenis jūs brīdinās, ja jūtaties diskomforts vai nepietiekami gulējat. Fiziskā relaksācija var būt pasīva vai aktīva. Pasīvā fiziskā atpūta attiecas uz laiku, kas pavadīts guļot, ieskaitot snaudas. Turpretim aktīva fiziskā atpūta ir jebkura aktivitāte, kas veicina jūsu fizisko labsajūtu, piemēram, masāža, vingrošana, stiepšanās vai joga. Abu atpūtas veidu izmantošana visvairāk ietekmēs jūsu fiziskās enerģijas līmeni.

Veidi, kā iegūt fizisku atpūtu: gulēt! Sekojiet savam miega režīmam un kvalitātei, izmantojot lietotni vai fitnesa izsekotāju.

Iekļaujiet savā grafikā vieglus vingrinājumus vismaz trīs reizes nedēļā.

Ieplānojiet laiku profesionāliem pašaprūpes pakalpojumiem, piemēram, masāžai, chiropractic un akupunktūrai.

Sociālā atpūta

Vai jums ir nepieciešams "man laiks"? Jums neapšaubāmi ir nepieciešams kāds sabiedriskais laiks. Ikvienam dzīvē ir dažādas attiecības, tostarp ģimenes locekļi, kolēģi, draugi un svešinieki. Energopārvaldības mērķis ir atrast atbilstošu līdzsvaru starp savienojumiem, kas jūs iztukšo, un tiem, kas jūs baro un iedvesmo. Centieties nekritizēt savu līdzsvaru, pamatojoties uz to, ko dara citi, jo mums visiem ir dažādas sociālās prasības un vēlmes. Centieties pavadīt vairāk laika ar cilvēkiem, kuri liek jums justies labi.

Saki nē sociālajām saistībām. Ja jūtaties iztukšots, atsakiet dažus ielūgumus un atveseļojieties mājās.

Pārslēdziet savas Hangout sesijas. Ja parasti dodaties vakariņās un iedzert dzērienus, tā vietā apsveriet iespēju doties uz vingrošanas nodarbību vai gleznošanas un malkošanas pasākumu.

Pavadot laiku kopā ar cilvēkiem, izvairieties no vairākuzdevumu veikšanas. Atstājiet tālruni kabatā vai samaziniet savas grupas skaitu līdz minimumam.

atpūtas vietas atpūtas vietas atpūtas vietas aktīvā atpūta atpūtas komplekss atpūta

Rezervē savu naktsmītni jekurā vietā uz pasaules!

atpūtas vietas aktīvā atpūta atpūtas komplekss atpūta atpūtas vietas

Lidojumi ar atlaidēm?

atpūtas vietas atpūtas vietas atpūtas vietas

Turpinājums pēc indexēšanas: 07.11.2022.